No.6
2/03/2015
To prefer canned coffee is Japanese culture?
In the annual consumption of coffee beans Japan, is No. 4 following the USA, Brazil and Germany. Above all, canned coffee has been said widely through vending machines which are set everywhere in towns in Japan. For a long time the overwhelming majority of coffee drinkers were men 30 to 50 so they thought of it as a "male drink". However, as the plastic bottle has been spreading, using a cap and drinking coffee over a long time coffee’s style has changed. Because coffee isn't suitable to a plastic bottle for the reason of quality retention, each company has begun to adopt the bottle-can with a cap recently. This fashion has been accepted by ladies and drinking coffee is now increasing among young ladies, although canned coffee had a strong image of being a man’s drink for a long time. Also company workers’ ideas of how to drink has also been evolving.
Well, let’s have a break with canned coffee.
Now, what’s the rank of the hot sellers?
Canned Coffee Best sellers...
1. Asahi : Wonda, "Morning Shot"
2. Itoen & Nescafe : Tully's Coffee, "Barista's Black"
3. Suntory : Boss, "Rainbow Mountain Blend"
4. Suntory : Boss, "Zeitaku-Bito 贅沢微糖"
5. Geogea : Coca-Cola, "Emerald Mountain Blend"
6. UCC : Beans & Roaster, "Cafee Laatte"
7. Suntory : Boss, "Cafe au Lait"
8. Suntory : Boss, "Silky Drip Bito 微糖 "
9. Asahi : Wonda, "Kin-no-Bito 金の微糖 "
10. Suntory : Boss, "Black"
(Asahi Shinbun January 24)
缶コーヒーは日本の文化?
日本のコーヒー豆の年間消費量は、米国、ブラジル、ドイツに次ぐ4位。中でも缶コーヒーは街のいたるところに置かれた自動販売機を通じて広く飲まれるようになった。長らく「男の飲み物」で、愛飲者の男女比は8対2、働き盛りの30~50代の男性が主な層だった。
ところがペットボトル入り飲料が広まると、ふたを使ってちょっとずつ長い時間をかけて飲むスタイルが定着してきた。コーヒーは品質保持のためにペットボトルには向いていないため、最近は各社はふた付きのボトル缶を採用し始めた。これが女性にも受け入れられ、愛飲者の層は広がりつつある。男性の飲み物というイメージが強かったのが、最近は女性にも愛飲者が広がり、飲み方に合わせた工夫も大きくなってきている。
ちょっと一息、缶コーヒー。さて、その売れ筋のランキングは、 (朝日新聞1月24日)
1. ワンダ「モーニングショット」(アサヒ飲料)
2. タリーズコーヒー「バリスタズ ブラック」(伊藤園)
3. ボス「レインボーマウンテンブレンド」(サントリー)
4. ボス「贅沢微糖」(サントリー)
5. ジョージア「エメラルドマウンテンブレンド」(日本コカ・コーラ)
6. ビーンズ&ロースターズ「カフェラテ」(UCC上島珈琲)
7. ボス「カフェオレ」(サントリー)
8. ボス「シルキードリップ微糖」(サントリー)
9. ワンダ「金の微糖」(アサヒ飲料)
10.ボス「ブラック」(サントリー)
データ分析会社の高度情報サービス(東京)まとめ
Ferdinand Hodler (Switzerland ) exhibition at Hyogo Prefectural Museum of
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